zabezpieczenie hamulca tarczowego

Zabezpieczenie linki w mechanicznym hamulcu tarczowym

W rowerach mtb królują hamulce hydrauliczne, jednak w wielu rowerach gravelowych i szosowych, zwłaszcza w budżetowych wersjach, pracują hamulce tarczowe w wydaniu mechanicznym. Hamulce tego typu zwłaszcza z jednostronnie ruchomym zaciskiem wymagają dość intensywnej regulacji w obrębie zacisku w wyniku której dość szybko może nastąpić strzępienie linki hamulcowej a w efekcie osłabienie działania systemu hamulcowego. Mechanik rowerowy z którego usług korzystam na co dzień (Ducato, Hallera 180/1 we Wrocławiu) zauważając ww. problem, zastosował następujące rozwiązanie. Podczas przeglądu serwisowego na linkę zamontował teflonowy pancerz w miejscu w którym linka przechodzi przez mocowanie ze śrubą. W ten sposób odseparował linkę przedłużając jej żywotność. Rozwiązanie jest bardzo proste, tanie a przy tym skuteczne. Nie ma przy tym obawy, że linka wewnątrz pancerza będzie się ślizgać – śruba mocująca ściska linkę mocno i zapewnia prawidłowy naciąg. Pancerz zakupimy w sklepie rowerowym lub serwisie, dostępny jest również w systemach sprzedaży internetowej. Na poniższych zdjęciach prezentuję sposób zabezpieczenia linki hamulcowej przed strzępieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


CAPTCHA Image
Reload Image